// کد مطلب: ۱۶۹۴۳۶

رپورتاژ آگهی/

طلای سیاهی که در سرویس بهداشتی بکار میره

لینک کوتاه کپی شد

سرویس های بهداشتی به دلیل وجود رطوبت و امکان نفوذ آن به سایر بخش ها، نیاز به عایق کاری دارند. همان طور که می دانید، این فضاها به دلیل این که در تماس مداوم با رطوبت و نم هستند، یک ناحیه پرخطر برای ساختمان به شمار می روند. پس عایق کاری این مکان ها یک امر ضروری و لازم الاجراء است. استفاده از ایزوگام برای جلوگیری از نفوذ نم و رطوبت به درون ساختمان در این فضاها امری رایج است. پس برای بررسی نحوه ایزوگام سرویس بهداشتی و مزایا و معایب این طلای سیاه با ما همراه باشید.

سرویس های بهداشتی به دلیل وجود رطوبت و امکان نفوذ آن به سایر بخش ها، نیاز به عایق کاری دارند. همان طور که می دانید، این فضاها به دلیل این که در تماس مداوم با رطوبت و نم هستند، یک ناحیه پرخطر برای ساختمان به شمار می روند. پس عایق کاری این مکان ها یک امر ضروری و لازم الاجراء است. استفاده از ایزوگام برای جلوگیری از نفوذ نم و رطوبت به درون ساختمان در این فضاها امری رایج است. پس برای بررسی نحوه ایزوگام سرویس بهداشتی و مزایا و معایب این طلای سیاه با ما همراه باشید.

چرا سرویس بهداشتی را باید ایزوگام کرد؟

چرا سرویس یهداشتی را باید ایزوگام کرد؟

این کار را به دلایل زیر انجام می دهیم:

جلوگیری از نشتی سرویس بهداشتی و حمام

نشت آب، یکی از دلایل ایزوگام کردن سرویس بهداشتی است. آب بر اساس قانون گرانش؛ آسان ترین مسیر را برای حرکت به سمت پایین انتخاب می کند. پس در صورتی که حمام یا سرویس بهداشتی ایزوگام نشده باشند، وجود شکاف و ترک در دیوار می تواند موجب نشتی آب شود. این وضعیت خطرناک و آزاردهنده است و بایستی هرجه زودتر به فکر ایزوگام کردن سرویس بهداشتی باشید.

جلوگیری از کپک و قارچ

نشت رطوبت به داخل سرویس موجب رشد و انتشار کپک و قارچ در سرویس بهداشتی می شود. برای جلوگیری از آسیب رساندن به سرامیک ها و کاشی نیاز است که سرویس بهداشتی در برابر نشت رطوبت عایق کاری شود. شما می توانید با نصب ایزوگام از این مشکلات به خوبی پیشگیری کنید.

افزایش طول عمر ساختمان

اجرای ایزوگام سرویس بهداشتی، نه تنها می تواند از نشت آب جلوگیری کند بلکه می تواند سبب افزایش طول عمر ساختمان هم شود. این کار به کاهش خسارات احتمالی کمک می کند. وقتی سقف سرویس بهداشتی ایزوگام باشد، شاهد نفوذ نم و رطوبت نخواهید بود. همچنین استفاده از عایق ایزوگام در دیوارها و کف سرویس بهداشتی مانع از ترک خوردن کاشی ها می شود.

یادآوری می کنیم که استفاده از عایق های رطوبتی دیگر در سرویس های بهداشتی به جز ایزوگام (عایق رنگ، عایق نانو، چسب عایق، ماستیک، عایق های پلیمری) هم رایج است. البته هر یک از این عایق ها ویژگی های منحصر به فردی از لحاظ نصب و قیمت دارند. اگر قصد دارید از ایزوگام یا سایر عایق ها استفاده کنید حتماً قبل از آن در مورد ماندگاری، میزان عایق بودن و مزایا و معایب هر یک از آن ها تحقیق و سپس اقدام به خرید نمایید.

معایب و مزایای ایزوگام برای سرویس بهداشتی

همان طور که می دانید هر روش عایق کاری می تواند مزایا یا معایبی به همراه داشته باشد. انتخاب، استفاده و اجرای ایزوگام هم از این قاعده مستثنی نیست. در ادامه به مهم ترین این موارد اشاراتی می کنیم:

مزایا

  • مناسب بودن قیمت ایزوگام دلیجان در مقایسه با سایر عایق های رطوبتی
  • سبک بودن وزن ایزوگام و سهولت در نصب
  • کارایی بالا با وجود قیمت پایین به نسبت قیروگونی
  • نداشتن کثیف کاری در هنگام اجراء

معایب

  • چسبندگی سخت ایزوگام روی کاشی و سرامیک

نکاتی در مورد اجرای بهینه عایق کاری سرویس بهداشتی

  • برای عایق کاری سرویس بهداشتی، سریعاً پس از سیمان کاری کف و خشک شدن کامل آن، ایزوگام روی سیمان قرار گرفته و اقدام به برش اضافی لوله های فاضلاب و هم سطح کردن کف نمایید.
  • برای برش لوله فاضلاب هرگز از حرارت دادن استفاده نکنید.
  • برش لوله توالت فرنگی کاری اشتباه است که ایزوگام کاران باید از آن پرهیز کنند. عایق کار نباید لوله 12 سانتی متری لوله فرنگی را برش دهد. چون پس از سرامیک کاری و بالا آمدن کف سرویس، در هنگام نصب توالت فرنگی عمل اتصال به درستی صورت نمی گیرد.
  • ممکن است به دلیل فضای بسته و حرارت ناشی از چراغ ایزوگام، لوله کشی آب سرد و گرم در ایزوگام کاری سرویس بهداشتی آسیب ببیند. به همین دلیل قبل از هر اقدامی، بایستی لوله ها را با گچ پوشانده و سپس عایق کاری را آغاز کنید.

هزینه اجرای ایزوگام سرویس های بهداشتی

درواقع، هزینه مشخص و دقیقی برای هزینه های مورد نیاز عایق کاری سرویس بهداشتی و حمام وجود ندارد. یعنی این قیمت ها به عوامل مختلفی از جمله مقدار ایزوگام دلیجان مورد نیاز و همچنین متراژ سرویس بهداشتی بستگی دارد.  واضح است اگر سرویس و حمام دارای متراژ کمتری باشند هزینه ها هم بالطبع کمتر برآورد خواهند شد. انتخاب بهترین نوع ایزوگام برای سرویس بهداشتی اگر چه می تواند کمی هزینه ها را بالاتر ببرد ولی در نهایت، به دلیل این که نیاز به تعمیر و تعویض را کاهش می دهد امری مقرون به صرفه و انتخابی عاقلانه خواهد بود.

هزینه ایزوگام سرویس بهداشتی

کلام پایانی

نکاتی که در این مقاله به آن ها اشاره کردیم، تاکیدی است بر این موضوع که عایق کاری حمام و سرویس های بهداشتی امری ضروری است. رسیدن به مطلوب ترین کیفیت، با انتخاب بهترین نوع ایزوگام و استفاده از تیم های مجرب نصب امکان پذیر است. برای مشاوره و دریافت راهنمایی قبل از هر اقدامی از متخصصان این حوزه کمک بگیرید.

 

* مطلب فوق رپرتاژ اگهی می باشد و سایت خبری طلانیوز مسئولیتی بابت آن ندارد ....

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه