// کد مطلب: ۱۶۰۲۱۵

فولاد سنگان

بهره برداری از تمام پروژه های فولاد سنگان در سال ۱۴۰۴ و ۱۴۰۵

بهره برداری از تمام پروژه های فولاد سنگان در سال ۱۴۰۴ و ۱۴۰۵
لینک کوتاه کپی شد

علی امرایی مدیرعامل شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان با اشا ه به اجرای پروژه هایی در حوزه کنسانتره، نیروگاه و... گفت: چشم انداز شرکت فولاد سنگان این است که تمام پروژه ها در سال های ۱۴۰۴ و ۱۴۰۵ به بهره برداری برسند.

علی امرایی مدیرعامل فولاد سنگان در گفتگو با خبرنگار نبض اقتصاد با اشاره به اینکه شرکت فولاد سنگان ، تولید کننده ۵ میلیون تن گندله و ۵ میلیون تن کنسانتره است، گفت: در حال حاضر طرح های توسعه ای زیادی در دست اجرا داریم که یکی از این طرح ها ، تولید کنسانتره هماتیتی با ظرفیت ۲.۵ میلیون تن با سرمایه گذاری ۱۰۰ میلیون یورویی و ۴۵۰ هزار میلیارد ریالی است.

وی با تاکید بر اینکه توسعه کنسانتره از ۵ به ۷.۵ میلیون تن با سرمایه گذاری اولیه ۵۰ میلیون یورویی در دست اقدام است، تصریح کرد: در حال حاضر قراردادی با شرکت های دانش بنیان منعقد کرده ایم و آن استفاده از کانی های کم عیار هماتیتی است که این روش برای نخستین بار در کشور انجام می شود و به واسطه اینکه آهن کم عیار هماتیت به مگنت و پرعیار تبدیل می شود ارزش افزوده مناسبی برای کشور به همراه دارد.

امرایی با نگاهی به برنامه های شرکت برای تولید فولاد سبز، تصریح کرد: در حال حاضر پروژه تامین آب مورد نیاز مجمتع فولاد سنگان از طریق پساب شهر تایباد را در دست اجرا داریم.

مدیرعامل فولاد سنگان با تاکید بر اینکه پروژه انباشته مکانیزه باطله های سنگ آهن برای نخستین بار در کشور اجرا می شود که هیچگونه آلایندگی زیست محیطی ندارند، گفت: این پروژه بزرگ برای نخستین بار در کشور توسط فولاد سنگان اجرا می شود و گام بزرگی در صیانت از محیط زیست به شمار وی رود. وی اظهار داشت: در حال حاضر نیروگاه بادی ۲۰۰ مگاواتی در دست اجرا داریم و از آنجایی که هم اکنون ۱۰۰ مگاوات مصرف برق داریم و پروژه های توسعه ای هم در دست اجرا هستند مصرف برق مجتمع تا ۱۵۰ مگاوات افزایش می یابد به همین دلیل اجرای پروژه ۲۰۰ مگاواتی می تواند نیاز شرکت را به طور کامل برآورده کند.

وی درباره سهمیه بندی گاز و تاثیر آن بر روی تولید شرکت فولاد سنگان ، اظهار کرد: سال گذشته ۱۲۰ روز شرکت با مشکل قطعی گاز و برق مواجه بودیم، بنابراین پروژه های توسعه تامین پایدار انرژی تعریف شده است و در زمینه همکاری با شرکت نفت برای استحصال گاز، رایزنی های خوبی انجام گرفته، لذا امیدواریم مشکلات قطعی گاز و برق در سال های آینده به طور کلی برطرف شود.

امرایی با تاکید بر اینکه تمام محصولات تولیدی سنگان به فولاد مبارکه اصفهان تحویل می شود، اظهار کرد: چشم انداز شرکت فولاد سنگان این است که تمام پروژه های شرکت در سال ۱۴۰۴ و ۱۴۰۵ به بهره برداری برسند و افزایش ظرفیت تولید در فولاد سنگان در آینده نقش مهمی بر تولیدات فولاد مبارکه خواهد داشت‌

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه