اختصاصی/فولاد خراسان

رشد بیش از ۵۰ درصدی درآمد فخاس در ۶ ماهه ابتدایی ۱۴۰۲

رشد بیش از ۵۰ درصدی درآمد فخاس در ۶ ماهه ابتدایی ۱۴۰۲
لینک کوتاه کپی شد

شرکت فولاد خراسان در نیمه نخست سال جاری با رکورد فروش محصولات خود، به بالاترین میزان فروش خود به مبلغ ۸۷۴۹ میلیارد تومان تا به امروز رسید. فخاس که این موفقیت را در تامین به موقع مواد اولیه و برنامه‌ریزی مناسب کسب کرد، در شش ماهه ابتدایی سال جاری موفق به رکوردزنی‌های متعدد و البته تاثیرگذار در روند توسعه‌ای فولاد خراسان شد که نتیجه برنامه‌ریزی‌های درست اورهال برای آماده‌سازی تولید در زمان اعمال محدودیت‌های انرژی برق بود.

به گزارش اختصاصی طلانیوزِ، بررسی کارنامه عملکرد فولاد خراسان در شش ماهه سال جاری نشان داد که . فخاس در نیمه نخست ۱۴۰۲ در مقایسه با مدت مشابه سال ۱۴۰۱ درآمد فروش محصولات ۸۷۴۹ میلیارد تومان ثبت کرده که رشدی ۵۰.۳ درصد است. این شرکت با تولید انواع مقاطع فولادی، تاثیر چشمگیری بر بازار فولاد کشور داشته است. 

استفاده از محصولات این کارخانه شامل میلگرد، نبشی، ناودانی، شمش فولادی، آهن اسفنجی، تسمه، بریکت، چهارگوش و شش گوش در صنایع مختلف، به ویژه در صنعت ساخت‌وساز، بسیار رایج است. تأمین به موقع مواد اولیه و برنامه ریزی و فرصت سازی از توقف های اجباری برای اجرای تعمیرات اصولی از عمده دلایل توفیق این مجتمع در سال‌های اخیر می‌باشد. 

شرکت فولاد خراسان که برای سومین ماه پیاپی رکورد فروش محصولات خود را در تابستان جاری به ثبت رساند، در شهریور ماه موفق شد فروش محصولات خود را به بالاترین میزان تا به امروز برساند.  براساس آمار منتشر شده از عملکرد فولاد خراسان این شرکت توانست در ماه شهریور امسال، به درآمد فروش ۲۳۰۱.۸ میلیارد تومانی دست پیدا کند که بالاترین درآمد ماهانه شرکت تاکنون بوده است. 

درآمد حاصل از فروش فخاس در شهریور، نسبت به مرداد ماه رشدی 16.2 درصدی داشته و نسبت به ماه های گذشته با 78.5 درصد افزایش همراه بوده است. در واقع فولاد خراسان نرخ فروش خود را 1.4 درصد نسبت به ماه های قبل تغییر داده است و به لطف فروش بالای شمش، بالاترین رکورد سال جاری را ثبت کرد و نسبت به ماه قبل رشد 18.5درصدی در فروش مقداری و نسبت به میانگین ماه‌ های قبل رشد 83.6درصدی را گزارش کرده‌ است. 

همچنین، فخاس توانست با رشد ۱۳۳ درصدی در صادرات شمش فولادی و میلگرد، حجم صادرات خود را در نیمه نخست امسال به ۹۲ هزار و ۶۷۰ تن افزایش دهد. فولاد خراسان با رشد ۱۳۳ درصدی موفق شد حجم صادرات شمش فولادی و میلگرد تولیدی در این شرکت را به میزان ۹۲ هزار و ۶۷۰ تن به ثبت برساند. حجم فروش محصولات فخاس در بازار داخلی و خارجی به میزان ۴۰۸.۴۵۶ تن در این دوره بود که در مقایسه با دوره مشابه افزایش ۳.۶ درصدی را داشته است.

رکورد تولید ماهانه گندله در اردیبهشت و شهریور ۱۴۰۲، ️رکورد تولید ماهانه شمش فولادی در کارخانه فولادسازی شماره ۲ در شهریور امسال، رکوردهای متنوع تولید روزانه شمش و محصولات نهایی و رکوردهای تامین مواد اولیه و ملزومات تولید در مردادماه از رکوردهای متنوع تولیدی فولاد خراسان در نیمه نخست سال جاری است. 

فولاد خراسان در دوره مدیریتی جدید خود توانسته است به بسیاری از اهداف و برنامه های خود سرعت بخشیده که شاید از اصلی ترین اقدامات صورت گرفته در این حوزه اجرای پروژه کنسانتره سازی پس از 12 سال توقف بود که نمایانگر رویکرد جدید مدیران این مجموعه در ثبت عملکردهای مثبت و موفقیت‌های اخیر است. 

رکوردزنی فولاد خراسان می تواند به اجرای پروژه های توسعه ای بیشتر و همچنین تبدیل شدن فخاس به قطب فولادی شرق کشور، سرعت دهد. تولید شمش فولادی با ابعاد ۱۸۰ در ۱۸۰ میلی متر برای نخستین بار و️ تولید اولین محصول میلگرد آج ۵۰۰ با سطح مقطع ۱۰ میلی متر از نمونه‌های بارز این رکوردزنی در فولاد خراسان بوده است.

 

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه