قرارگاه سازندگی خاتم

جابه‌جایی مزار شهید جواد رضایی

جابه‌جایی مزار شهید جواد رضایی
لینک کوتاه کپی شد

مزار شهید جواد رضایی بنا به درخواست خانواده شهید و مردم و همچنین آغاز آبگیری سد نرگسی شهرستان کازرون با حضور اقشار مختلف جامعه، جابه‌جا شد.

به گزارش طلانیوز : در آستانه آبگیری سد نرگسی شهرستان کازرون و آب گرفتگی دو روستای شیب تنگ و گودگاه بخش جره و بالاده شهرستان کازرون استان شیراز و باتوجه به مطالبه مردم این دو روستا و خانواده معظم شهید جواد رضایی، آیین انتقال مزار مطهر این شهید گرانقدر با حضور مسئولان استانی از روستای گودگاه انجام و پیکر شهید به گلزار شهدای روستای سیریزجان انتقال یافت.

 

 

این مراسم با حضور سردار ظهراب قنبری فرمانده لشکر ۱۹ فجر و جمع کثیری از خانواده معظم شهدا و اقشار مختلف جامعه و روایت‌گری محمد امیری در گلزار شهدای روستای سیریزجان برگزار شد.

 

 

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان کازرون در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس اجتماعی آشکار از حمایت‌ها و همکاری‌های موسسه فجر قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) با محوریت کارگاه سد نرگسی در راستای طراحی و مهندسی، آماده‌سازی مزار و انتقال پیکر مطهر شهید جواد رضایی از روستای گودگاه به روستای سیریزجان تقدیر کرد.

 

 

پاسدار وظیفه شهید جواد رضایی متولد سال ۱۳۴۵ در تاریخ ۱۳ اسفند سال ۱۳۶۵ در منطقه شلمچه به شهادت رسید که پیکر مطهر شهید با بدرقه با شکوه مردم و مسئولان در گلزار شهدای سیریزجان آرام گرفت.

 

 

گفتنی است؛ جابه‌جایی مقبره شهید به‌صورت یک محموله ۲۰ تنی بتن‌ریزی شده و با استفاده از روش‌های مهندسی خاص به‌صورتی که نبش قبر اطلاق نشود صورت پذیرفت.

 

 

سد نرگسی به‌صورت خاکی با هسته رسی است که ارتفاع تاج سد از پی ۸۰ متر و طول تاج آن ۶۰۰ متر و حجم مخزن آن ۱۱۳ میلیون متر مکعب و حجم آب تنظیمی سالانه آن ۲۲۶ میلیون مترمکعب است.

 

 

این سد در بخش جره و بالاده فارس در ۱۰ کیلومتری شرق شهر بالاده و ۵۵ کیلومتری جنوب غرب شیراز و ۵۵ کیلومتری جنوب شرق کازرون واقع شده است.

 

 

ساخت سد به‌منظور کنترل و مهار سیلاب، تامین آب کشاورزی ۱۵ هزار هکتار اراضی پایین دست، تامین آب آشامیدنی شهرستان کازرون و فراشبند و انتقال آب به دریاچه پریشان و احیای آن به‌عنوان بزرگترین دریاچه آب شیرین در ایران، تامین آب صنعت در جنوب فارس، بهبود اراضی کشاورزی به میزان ۷ هزار هکتار، تامین حق آبه و تولید انرژی برق آبی به میزان ۴۸.۳ گیگا وات ساعت در سال از جمله اهداف احداث این سد است.

انتهای پیام/

 

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه