قیمت بیت‌کوین | قیمت بیت‌کوین امروز | قیمت بیت‌کوین و ارزهای دیجیتال

قیمت بیت‌کوین صعود کرد | قیمت بیت‌کوین، دوج‌کوین و دیگر ارزهای دیجیتال امروز ۱۵ آبان ۱۴۰۱

قیمت بیت‌کوین صعود کرد | قیمت بیت‌کوین، دوج‌کوین و دیگر ارزهای دیجیتال امروز 15 آبان 1401
لینک کوتاه کپی شد

قیمت بیت‌کوین، دوج‌کوین و دیگر ارزهای دیجیتال امروز یکشنبه، 15 آبان 1401 در بازار ارز دیجیتال چند شده است؟

به گزارش طلانیوز؛ قیمت بیت‌کوین این روزها با نوسان بسیار زیادی همراه است. قیمت بیت‌کوین نسبت به روز گذشته تغییر زیادی نداشته است. قیمت بیت‌کوین امروز به با رشد خوبی مواجه است. قیمت بیت‌کوین، اتریوم و ارزهای دیجیتال دیگر امروز یکشنبه، 15 آبان 1401 در بازار ارز چند شده است؟

قیمت بیت‌کوین از نیمه کانال 21 هزار دلار پایین آمد و صبح امروز یکشنبه 15 آبان روی پله 21 هزار و 200 دلار ایستاد. اگر سولانا و استیبل‌کوین‌ها را فاکتور بگیریم، همزمان با افت یک درصدی قیمت بیت‌کوین ظرف شبانه‌روز قبلی، اغلب ارز‌های دیجیتال سرشناس در این مدت بازدهی منفی داشتند. دوج‌کوین که در هفته‌های گذشته مدام مشغول سقف‌شکنی و ارتقای رکورد‌های شش‌ماهه بوده، ظرف شبانه‌روز اخیر شش درصد از ارزش خود را از دست داده است. در این مدت حدود 10 میلیارد دلار از بازار ارز دیجیتال خارج شده و ارزش کل بازار به مرز یک تریلیون و 100 میلیارد دلار تقلیل پیدا کرده است.

قیمت بیت‌کوین؛ 21 هزار و 200 دلار
به گزارش فرارو، قیمت لحظه‌ای بیت‌کوین صبح امروز یکشنبه 15 آبان به 21 هزار و 200 دلار رسید. صبح شنبه هر واحد بیت‌کوین 21 هزار و 395 دلار معامله می‌شد و افت 195 دلاری ارزش رهبر بازار ظرف شبانه‌روز اخیر به معنی بازدهی منفی یک درصدی آن است. البته در این مدت بیشترین قیمت لحظه‌ای بیت‌کوین 21 هزار و 414 دلار به ثبت رسیده و کف ارزش آن تا 21 هزار و 188 دلار پایین آمده است. با وجود افت یک درصدی قیمت بیت‌کوین در شبانه‌روز اخیر، بازدهی هفتگی آن همچنان مثبت و معادل دو درصد محاسبه می‌شود. چون یکشنبه هفته قبل خرید بیت کوین 20 هزار و 800 دلار هزینه داشت. با این وجود درقیاس با آبان پارسال شاهد ریزش 69 درصدی قیمت بیت‌کوین هستیم. تقریبا یک سال پیش بیت‌کوین تا محدوده تاریخی 68 هزار دلار پیشروی کرد، اما درقیاس با آن دوره الان چیزی نزدیک 47 هزار دلار از ارزش خود را از دست داده است. از طرفی حجم 407 میلیارد دلاری فعلی بیت‌کوین، تسلط آن را به کل بازار معادل 37 درصد نشان می‌دهد.
قیمت اتریوم؛ هزار و 615 دلار
نمودار اتریوم بازدهی روزانه این ارز دیجیتال را منفی دو درصد نشان می‌دهد. قیمت لحظه‌ای اتریوم صبح امروز یکشنبه 15 آبان درحالی هزار و 615 دلار به ثبت رسید که صبح دیروز هر واحد اتریوم هزار و 650 دلار ارزش داشت. در روزی که 35 دلار از قیمت اتریوم آب رفت، بالاترین قیمت لحظه‌ای آن هزار و 654 دلار به ثبت رسید و کمترین سطح آن هزار و 610 دلار تثبیت شد. افت دو درصدی قیمت اتریوم در شبانه‌روز قبلی باعث شد بازدهی هفتگی این ارز دیجیتال هم در محدوده قرمز قرار بگیرد و به منفی نیم‌درصد تقلیل پیدا کند. چون یکشنبه هفته قبل اتریوم هزار و 630 دلار ارزش داشت. نسبت به آبان پارسال نیز الان چیزی نزدیک 66 درصد از ارزش اتریوم آب رفته است. سال گذشته در چنین روز‌هایی اتریوم توانسته بود به قله تاریخی چهار هزار و 851 دلار صعود کند. با این حال اتریوم همچنان بعد از بیت‌کوین مهمترین ارز دیجیتال دنیا محسوب می‌شود. چون حجم 193 میلیار دلاری معاملات آن به معنی تسلط 18 درصدی به کل بازار است و از این حیث تقریبا سه برابر تتر از معاملات بازار ارز دیجیتال سهم دارد.

قیمت بیت‌کوین رو عوض کرد | قیمت اتریوم | قیمت بیت‌کوین امروز 7 مهر 1401 | قیمت انواع ارز دیجیتال در بازار امروز"> a target= قیمت بیت‌کوین رو عوض کرد | قیمت اتریوم | قیمت بیت‌کوین امروز 7 مهر 1401 | قیمت انواع ارز دیجیتال در بازار امروز" src="https://static0.talanews.com/servev2/MjQyNDEd4ZHs/5Uwvb7W7Zm0,/file.jpg" title=" قیمت بیت‌کوین رو عوض کرد | قیمت اتریوم | قیمت بیت‌کوین امروز 7 مهر 1401 | قیمت انواع ارز دیجیتال در بازار امروز" />

قیمت انواع ارز دیجیتال
قیمت دوج‌کوین در شبانه‌روز اخیر شش درصد ریخت و در این مدت شیبا، کاردانو، ترون و ترا کلاسیک بازدهی منفی داشتند. قیمت دوج‌کوین صبح امروز یکشنبه 15 آبان به 0.124 دلار یعنی تقریبا چهار هزار و 450 تومان رسید و به این ترتیب بازدهی هفتگی آن هم به منفی هشت درصد تنزل پیدا کرد. کاردانو که از نظر تسلط به بازار، پشت سر دوج‌کوین الان نهمین ارز دیجیتال مهم دنیاست با ثبت بازدهی منفی دو درصد امروز 0.420 دلار یعنی تقریبا 15 هزار تومان ترید شد. قیمت شیبا با افت سه درصدی به 0.000012 دلار رسید و ترون که 0.063 دلار معامله می‌شد، در قیاس با روز گذشته بازدهی منفی یک درصدی را تجربه می‌کرد. ترا کلاسیک نیز که هنوز یکی از ارز‌های دیجیتال مهم برای تریدر‌های ایرانی به‌شمار می‌رود، امروز 0.000248 دلار (معادل 9 تومان) ارزش داشت و بازدهی روزانه منفی چهار درصدی را به ثبت رساند.

بیت‌کوین

بیت‌کوین یک ارز دیجیتال غیرمتمرکز، بدون بانک مرکزی یا مدیریت واحد است که می‌تواند بدون نیاز به واسطه، از کاربر به کاربر دیگر از طریق شبکه بیت‌کوین همتا به همتا ارسال شود. تراکنش‌ها توسط یک شبکه به صورت رمزنگاری‌شده تأیید می‌شود و در یک دفتر کل توزیع‌شده عمومی به نام بلاک‌چین ثبت و ضبط می‌شوند. این رمزارز در سال 2008 توسط شخص یا گروهی ناشناس با نام ساتوشی ناکاموتو اختراع شد. استفاده از این ارز در سال 2009 پس از انتشار نرم‌افزار متن‌باز آن آغاز شد.

در فرایند استخراج رمزارز، به فرد استخراج کننده(ماینر) پاداش بیت کوین می‌رسد که می‌توان با بیت کوین، ارزهای دیگر، محصولات و خدمات را خرید. به دلیل استفاده در تراکنش‌های غیرقانونی، مصرف مقدار زیادی برق در استخراج (و در نتیجه ردپای کربنی)، نوسان قیمت و دزدی از مبادلات، بیت کوین مورد انتقاد قرار گرفته‌است. در گذشته برخی از سرمایه گذاران و اقتصاددانان بیت کوین را به عنوان یک حباب سوداگرانه توصیف کرده‌اند ولی برخی از آن به عنوان سرمایه‌گذاری استفاده کرده‌اند. چندین آژانس نظارتی هشدارهایی برای سرمایه گذاران در مورد بیت کوین صادر کرده‌اند. در سپتامبر 2021، السالوادور رسماً بیت کوین را به عنوان ارز قانونی پذیرفت و نخستین کشوری بود که این کار را انجام داد.

کلمه بیت کوین در یک اوراق سفید منتشر شده در 31 اکتبر 2008 تعریف شد. که ترکیبی از بیت و سکه است. هیچ استاندارد واحدی برای نوشتن کلمه بیت کوین وجود ندارد. برخی منابع از بیت کوین (Bitcoin) با حروف بزرگ برای اشاره به فناوری و شبکه رایانه‌ای و بیت کوین (bitcoin) با حروف کوچک برای واحد حساب استفاده می‌کنند. روزنامه وال‌استریت جورنال, و فرهنگ انگلیسی آکسفورد از نوشتن بیت کوین با حروف کوچک در همه موارد حمایت می‌کنند.

منبع: فرارو

قیمت بیت‌کوین صعود کرد | قیمت بیت‌کوین، دوج‌کوین و دیگر ارزهای دیجیتال امروز 15 آبان 1401

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه