// کد مطلب: ۱۴۷۷۸۵

پیش‌بینی بورس | پیش‌بینی بورس امروز | پیش‌بینی بورس هرروز

پیش‌بینی بورس | پیش‌بینی بورس امروز ۸ آبان ۱۴۰۱ | روند شاخص کل بورس چگونه خواهد بود؟

پیش‌بینی بورس | پیش‌بینی بورس امروز 8 آبان 1401 | روند شاخص کل بورس چگونه خواهد بود؟
لینک کوتاه کپی شد

پیش‌بینی بورس امروز یکشنبه، 8 آبان 1401 چگونه خواهد بود؟

به گزارش طلانیوز؛ پیش‌بینی بورس هفته آینده منتشر شد. پیش‌بینی بورس هرروز منتشر می شود. پیش‌بینی بورس امروز چگونه است؟ پیش‌بینی بورس از بازار بورس منتشر شد.

اخص کل بورس تهران روز گذشته رشد سه هزار و 560 هزار واحدی داشت و به محدوده یک میلیون و 244 هزار واحدی رسید. شاخص هم‌وزن نیز برخلاف شاخص کل بورس حرکت کرد و با کاهش سه هزار و 220 واحدی به سطح 358 هزار واحدی رسید.

محمدرضا شاه‌نظری، معاون نظارت بر بازار شرکت بورس تهران گفت: در جریان معاملات روز گذشته، بازارگردانان 9 درصد از خرید در کل معاملات را به خود اختصاص دادند. در راستای اجرای بندهای هشتم و پنجم، اقدامات نظارتی متعددی از جمله تذکرات کتبی و شفاهی و سایر اقدامات نظارتی از جمله عدم تایید معاملات و محدودسازی دسترسی مستقیم به بازار در خصوص برخی سهامداران حقوقی فروشنده انجام شده است.(سنا)

به گفته کارشناسان این موضوع می‌تواند به افزایش اعتماد سهامداران نسبت به بورس کمک کند.

حسین قربانزاده، رئیس سازمان خصوصی‌سازی توضیحاتی را درمورد واگذاری بلوک 12 درصدی شرکت هلدینگ خلیج فارس ارائه کرد و گفت: ادامه رقابت برای خرید این بلوک به امروز موکول شد.(ایسنا)

واگذاری بلوکی هلدینگ خلیج فارس می‌تواند نقدینگی جدید وارد بازار سرمایه کند.

بسته ده‌بندی بازار سرمایه ابلاغ شد. در بسته 10 بندی حمایت فوری از بازار سرمایه مصوباتی از جمله بیمه شدن اصل و سود سهام مردم در یک سال آینده تا واریز شدن منابع جهت حمایت از سهام شرکت‌های تولیدی بزرگ کشور دیده می‌شود.(بازارسرمایه)

کارشناسان عقیده دارند که این مصوبه می‌تواند به افزایش اعتماد سهامداران و گردش نقدینگی در بازار سهام کمک کند.

امروز 8 آبان ایران خودرو برای دومین بار هایما S7 را در تعداد 250 دستگاه و با موعد تحویل 16 آذر 1401 در بورس کالا عرضه خواهد کرد.(کالاخبر)

عرضه خودور در بورس کالا می‌تواند نقدینگی جدید وارد بازار سرمایه کند و از سوی دیگر بازار خودرو نیز به آرامش و تعادل می‌رسد.

پیش‌بینی بورس | پیش‌بینی بورس امروز 6 مهر 1401 | 8 عامل اصلی افت بورس

بورس فقط یک ساعت سبز بود!
ابتدا نگاهی به روند تغییرات ساعتی شاخص کل در معاملات روز شنبه می‌کنیم. شاخص کل در همان نیم ساعت ابتدایی معاملات رشد بیش از 5هزار و 600 واحدی را ثبت کرد و تا ساعت 10 صبح با افزایش حدود 6هزار واحدی نسبت به پایان روز چهارشنبه توانست تا ارتفاع یک میلیون و 247هزار واحدی افزایش یابد. اما از ساعت 10 صبح، شاخص کل با افزایش فشار فروش عقب نشینی کرد و تا پایان معاملات با کاهش حدود 2هزار و 500 واحدی نسبت به ساعت 10 صبح همراه شد. بنابراین هر چند شاخص کل روز شنبه مثبت بود اما روند معاملات نشان می‌دهد که این سبزپوشی نه تنها دلچسب نیست بلکه کمی نگران کننده است.

برای آنکه دلیل نگرانی از روند روز شنبه شاخص کل را تا حدودی متوجه شویم؛ نگاهی به تغییرات شاخص هم وزن می اندازیم. شاخص هم وزن در نیم ساعت ابتدایی دقیقا همان زمانی که شاخص کل با افزایش بیش از 5هزار و 600 واحدی همراه شده بود، تنها 185 واحد افزایش پیدا کرد و پس از آن همواره در حال عقب نشینی بود. حتی می‌توان مشاهده کرد که در یک ساعت پایانی شتاب کاهش شاخص هم وزن افزایش یافته است.

منبع: تجارت نیوز/اقتصاد آنلاین

پیش‌بینی بورس | پیش‌بینی بورس امروز 8 آبان 1401 | روند شاخص کل بورس چگونه خواهد بود؟

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه