// کد مطلب: ۱۴۷۹۷۱

پیش‌بینی بورس | پیش‌بینی بورس امروز | پیش‌بینی بورس هرروز

پیش‌بینی بورس | پیش‌بینی بورس هفته دوم آبان ۱۴۰۱ | روند شاخص کل بورس چگونه خواهد بود؟

پیش‌بینی بورس | پیش‌بینی بورس هفته دوم آبان 1401 | روند شاخص کل بورس چگونه خواهد بود؟
لینک کوتاه کپی شد

پیش‌بینی بورس هفته دوم آبان 1401 چگونه خواهد بود؟

به گزارش طلانیوز؛ پیش‌بینی بورس هفته آینده منتشر شد. پیش‌بینی بورس هرروز منتشر می شود. پیش‌بینی بورس امروز چگونه است؟ پیش‌بینی بورس از بازار بورس منتشر شد.

بورس هفته دوم را رویایی به پایان برد؛ بازدهی هفتگی شاخص کل به 3.42 درصد رسید که بالاترین میزان از هفته پایانی فروردین محسوب می‌شود. شاخص هم وزن نیز پس از 8هفته توانست بازدهی مثبت را ثبت کند و 1.22 درصد افزایش یافت. هر چند این اعداد و ارقام پس از هفته‌ها اصلاح فرسایشی بورس، دلنشین است اما نگاهی به روند معاملات این هفته نشان می‌دهد که هر چند حمایت‌ها می‌تواند به عنوان یک جرقه عمل کند اما بورس برای فرار از جهنم چند ماه گذشته، به نقدینگی و بازگشت خریداران نیاز دارد.

بورس بالاخره و پس از چند ماه، یک هفته خوب را سپری کرد. بازدهی شاخص کل یکی از بالاترین اعداد سال 1401 را ثبت کرد و شاخص هم‌ وزن هم پس از 8 هفته توانست بازدهی هفتگی مثبت را از خود به جا بگذارد. با این وجود کاملاً مشخص است که بازار سهام در هفته دوم آبان، بیش از آنکه خود جوش صعودی شده باشد، به واسطه حمایت‌های قابل توجه سازمان بورس روند صعودی در پیش گرفت.

البته این حمایت‌ها قابل پیش بینی و شاید هم منطقی به نظر می‌رسد؛ چرا که با روند اصلاحی که بورس طی چند ماه گذشته و به ویژه از مهر ماه در پیش گرفته بود، عملاً نسبت قیمت به سود در بازار سهام به کم‌ترین میزان خود از سال 1394 رسیده بود و بسیاری از نمادهای در قیمت‌های ارزشمندی قرار داشتند. اما باید توجه داشت که این حمایت‌ها تنها به عنوان یک جرقه و محرک کوتاه مدت عمل می‌کند و در صورتی که شاهد بازگشت نقدینگی و افزایش تقاضا به بورس نباشیم، احتمالا اثر این حمایت‌ها به زودی از بین خواهد رفت و دوباره شاهد بازگشت بورس به روند نزولی خواهیم بود.

پیش‌بینی بورس | پیش‌بینی بورس امروز 6 مهر 1401 | 8 عامل اصلی افت بورس

روز شمار بورس در هفته دوم آبان
روز شنبه، پس از مدت‌ها شاخص کل هفته را با افزایش بیش از 3هزار و 500 واحدی آغاز کرد. با این وجود، جهش شاخص کل بورس به همان 30 دقیقه ابتدایی بازار محدود بود و عملاً از ساعت 10 شاهد عقب نشینی شاخص کل بودیم. اما شاخص هم وزن منفی بود و بیش از 3هزار و 200 واحد کاهش یافت. هر چند ارزش معاملات خرد نسبت به میانگین روزهای گذشته بهبود یافت اما در جریان معاملات روز شنبه باز هم رکورد خروج پول حقیقی شکسته شد و بیش از 34 درصد ارزش معاملات خرد مربوط به خروج پول حقیقی بود.

شاخص کل در معاملات روز یکشنبه نیز صعودی بود و با افزایش 9هزار و 837 واحد توانست ارتفاع یک میلون و 254هزار واحدی را پس بگیرد. فولاد، فملی، فارس و شبندر بیشترین تاثیر را بر روی شاخص کل داشتند. با این وجود شاخص هم وزن همچنان در محدود قرمز قرار داشت و افت حدود 2هزار واحدی را ثبت کرد. ارزش معاملات خرد نهایتا به 2هزار و 320 میلیارد تومان رسید و حقیقی ها 500 میلیارد تومان از بازار خارج کردند.

روز دوشنبه را می‌توان نقطه عطف بورس در هفته دوم آبان دانست. در جریان معاملات روز دوشنبه شاخص کل با بیش از 15 هزار واحد و شاخص هم وزن نیز با 4هزار و 500 واحد افزایش، بهترین عملکرد دو ماه گذشته خود را ثبت کردند. ارزش معاملات خرد همچنان بالای سطح 2هزار میلیارد تومان تثبیت شد و خروج پول حقیقی نیز به طور محسوسی بهبود یافت.

روز سه شنبه هم هفته رویایی بورس ادامه پیدا کرد و شاخص کل بورس با رشدی 10هزار و 628 واحدی توانست تا میانه کانال یک میلیون و 280 هزار واحدی بالا بیاید. فارس، فولاد، وامید و شستا بیشترین تاثیر را بر روی شاخص کل داشتند. شاخص هم وزن نیز افزایشی 4هزار و 243 واحدی را به همراه داشت. ارزش معاملات خرد نهایتا به حدود 2هزار و 250 میلیارد تومان رسید و گرچه نشان دهنده بهبود نسبی در مقایسه با هفته گذشته بود اما همچنان در قیاس با سقف خود سطح پایینی است. همچنین با وجود ورود 23 میلیارد تومان پول از طرف حقیقی ها در 60 دقیقه ابتدایی بازار، نهایتا حقیقی ها 186 میلیارد تومان از بازار خارج کردند.

روز چهارشنبه بورس به دو نیمه تقسیم شد؛ در نیمه اول معاملات، شاخص کل بیش از هزار و120 واحد افت را تجربه و شاخص هم وزن نیز افت حدود 500 واحدی را ثبت کرد. اما در نیمه دوم با افزایش حمایت‌ها شاهد کامبک بورس بودیم تا هفته رویایی بازار رقم بخورد. در نهایت، شاخص کل با 3هزار و 84واحد افزایش توانست تا میانه کانال یک میلیون و 283هزار واحدی بالا بیاید. وامید با هزار و86 واحد بیشترین تاثیر مثبت برروی شاخص کل را ثبت کرد و فملی، شاراک و فارس در رده‌های بعدی قرار گرفتند. شاخص هم وزن نیز توانست 689واحد رشد را ثبت کند. ارزش معاملات خرد اما دوباره با افت همراه بود و نهایتا تنها نتوانست بالای 2هزار میلیارد تومان بماند. همچنین حقیقی ها در مجموع 271 میلیارد تومان از بازار خارج کردند.

نقدینگی به بورس بر می‌گردد؟
همانگونه که معاملات روز چهارشنبه نشان داد، بازگشت بازار سهام به روند صعودی تنها با حمایت ممکن نیست؛ حتی اگر این حمایت ها همه جانبه و گسترده باشد؛ مسئله این روزهای بورس کمبود نقدینگی است. به بیان دیگر،‌ تشدید ریسک‌های سیستماتیک بازار سهام به حدی رسیده است که فعلاً پول وارد بورس نمی شود. بنابراین به نظر می رسد که تا زمانی که اعتماد نسبی به بورس بر نگردد، نباید انتظار داشت که بازار سهام این روند صعودی را در هفته‌های آینده ادامه دهد. در این شرایط به نظر می‌رسد که باید احتیاط را در معاملات رعایت کرد.

منبع: اقتصاد آنلاین

پیش‌بینی بورس | پیش‌بینی بورس هفته دوم آبان 1401 | روند شاخص کل بورس چگونه خواهد بود؟

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه