// کد مطلب: ۱۴۷۰۴۱

پیش‌بینی بورس | پیش‌بینی بورس امروز | پیش‌بینی بورس هرروز

پیش‌بینی بورس | پیش‌بینی بورس امروز چهارشنبه، ۲۰ مهر ۱۴۰۱ | روند شاخص کل بورس چگونه خواهد بود؟

پیش‌بینی بورس | پیش‌بینی بورس امروز چهارشنبه، 20 مهر 1401 | روند شاخص کل بورس چگونه خواهد بود؟
لینک کوتاه کپی شد

پیش‌بینی بورس امروز چهارشنبه، 20 مهر 1401 چگونه خواهد بود؟

به گزارش طلانیوز؛ پیش‌بینی بورس امروز چهارشنبه، 20 مهر 1401 منتشر شد. پیش‌بینی بورس هرروز منتشر می شود. پیش‌بینی بورس امروز چگونه است؟ پیش‌بینی بورس از بازار بورس منتشر شد.

شاخص کل بورس روز گذشته از مرز سقوط به کانال یک میلیون و 200 خارج شد و روند مثبت به گرفت. بورس امروز با رشد 9 هزار و 661 واحدی به محدوده یک میلیون و 331 واحدی رسید. شاخص هم‌وزن نیز به محدوده 378 هزار واحدی رسید.

سیاست‌گذار و ریسک‌های سیستماتیک یکی از مهم‌ترین عوامل ریزش بورس هستند. برای مثال روز دوشنبه خبری درخصوص عدم افزایش نرخ وسقف گاز در بودجه سال آتی منتشر شد که توانست بخشی از گروه پتروشیمی را صف خرید کند. اما امروز مدیرعامل انرژی سپهر به فردای اقتصاد گفت که دولت پیشنهاد کاهش سقف قیمت خوراک گاز متانولی‌ها از 5000 تومان به 3600 تومان به ازای هر متر مکعب را داده است. این موضوع اما هنوز ابلاغ نشده و قطعی نیست.

این عدم قطعیت مشکل عمده‌ای برای سهامداران بورس به حساب می‌آید و نمی‌توانند تصمیم درستی برای سرمایه‌گذاری بگیرند. از سوی دیگر برخی از فعالان بازار سرمایه به واسطه این قبیل از موضوعات نسبت به بازار بی‌اعتماد می‌شوند. نکته مهم اینجاست که عملکرد مسولان دولتی باعث بی‌اعتمادی نسبت به بورس شده و هر عملکردی می‌تواند در کاهش یا افزایش بی‌اعتمادی سهیم باشد.


بی‌رمقی در بازارهای جهانی
اغلب بازارهای کامودیتی در روزهای اخیر روند نزولی به خود گرفته‌ و قرمزپوش شده‌اند. قرار است در آخرین روزهای این هفته آمار تورم آمریکا منتشر شود که با توجه به آمارهای تورم و نرخ بهره انتظار می‌رود که شرایط بورس‌های جهانی کمی سخت شود.

با سخت‌ شدن وضعیت بازارهای جهانی، بورس تهران نیز تحت تاثیر آن روند نزولی به خود می‌گیرد و کاهشی می‌شود. به طور کلی تغییر وضعیت در بازارهای جهانی و صنایع کامودیتی‌محور می‌تواند به زیان بورس و بازار سرمایه باشد.

پیش‌بینی بورس امروز
امروز شاخص روند نسبتا خوبی را پشت سر گذاشت و به محدوده یک میلیون و 313 هزار واحدی رسید و به نوعی از سقوط به کانال پایین‌تر نجات یافت. همین موضوع یک سیگنال مثبت برای بورس به حساب می‌‌آید به آن کمک می‌کند تا روزهای پیش‌رو به صورت نوسانی مثبت شود.

پیش‌بینی بورس | پیش‌بینی بورس امروز 6 مهر 1401 | 8 عامل اصلی افت بورس

حمایت بلندمدت از بورس
چند روز گذشته جلسه‌ای با حضور وزیر اقتصاد، رئیس سازمان و حقوقی‌های بزرگ بازار سرمایه برگزار شد. در این جلسه احساس خاندوزی با تاکید بر ضرورت اتخاذ راهکارهای بلندمدت برای حمایت از بازار سرمایه گفت: گرچه شرایط جهانی و عوامل خارجی بر وضعیت بازار سرمایه موثر است اما مدیریت عوامل داخلی با نگاه بلند مدت نیز باید معطوف به حمایت از بازار باشد.

وی با اشاره به نگاه مثبت و حمایت رئیس جمهور از راهکارهای حمایتی از بازار سرمایه یادآور شد: برای نمونه موضوع اصلاح اساسنامه پالایشی و دارایکم و همچنین موضوع واریزی ها به صندوق تثبت بازار با گردش کاری سریع به سرانجام رسید.

همچنان سوال مهم وجود دارد که مگر در یکسال و دوماه اخیر از بازار سرمایه حمایت نمی‌شد که اکنون وزیر اقتصاد به فکر تصمیم‌های بلند مدت است. بیش از دوسال است که بورس روی مدار ریزش قرار دارد چرا در این مدت مسولان نگاه بلند مدت نداشتند و اکنون با افت بی‌سابقه ارزش دارایی مردم، به دنبال بهترین راهکار هستند؟

کارشناسان و فعالان بازار سرمایه در دو سال اخیر راهکاری زیادی برای ترمیم بورس معرفی کردند اما تا به امروز هیچ یک اجرایی نشده است. به گفته این کارشناسان بهترین راه حمایت از بورس عدم دخالت دولت در آن است. اینگ روه معتقدند اگر دولت در بورس مداخله نکند وضعیت تالار شیشه‌ای آرام آرام ترمیم می‌شود.

به هر حال با بررسی وضعیت گذشته بورس و جلسات حمایتی از بازار سهام می‌توان گفت که هیچ یک بدون توجه به توصیه‌های کارشناسی، نمی‌تواند حال بورس را بهبود دهد.

منبع: تجارت نیوز

پیش‌بینی بورس | پیش‌بینی بورس امروز چهارشنبه، 20 مهر 1401 | روند شاخص کل بورس چگونه خواهد بود؟

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه