// کد مطلب: ۱۴۷۱۵۳

پیش‌بینی بورس | پیش‌بینی بورس امروز | پیش‌بینی بورس هرروز

پیش‌بینی بورس | پیش‌بینی بورس یکشنبه، ۲۴ مهر ۱۴۰۱ | روند شاخص کل بورس چگونه خواهد بود؟

پیش‌بینی بورس | پیش‌بینی بورس یکشنبه، 24 مهر 1401 | روند شاخص کل بورس چگونه خواهد بود؟
لینک کوتاه کپی شد

پیش‌بینی بورس امروز یکشنبه، 24 مهر 1401 چگونه خواهد بود؟

به گزارش طلانیوز؛ پیش‌بینی بورس امروز یکشنبه، 24 مهر 1401 منتشر شد. پیش‌بینی بورس هرروز منتشر می شود. پیش‌بینی بورس امروز چگونه است؟ پیش‌بینی بورس از بازار بورس منتشر شد.

شاخص کل بورس تهران دیروز با افت هزار و 895 واحدی به سطح یک میلیون و 656 هزار واحدی رسید. شاخص هم‌وزن نیز همسو با شاخص کل رفتار کرد و در محدوده 379 هزار واحدی قرار گرفت.

امروز چند سیگنال برای بازار وجود دارد و کارشناسان عقیده دارند که تالار شیشه‌ای، روند متعادل را تجربه می‌کند. بر همین اساس این انتظار وجود دارد که شاخص کل در این روز تا حدودی مثبت می‌شود.

مجید عشقی، رئیس سازمان بورس در نامه‌ای به رئیس سازمان امور مالیاتی کشور خواستار اجرای مصوبه 14 دی 1400 و 10 خرداد 1401 شورای عالی بورس در راستای معافیت مالیاتی کارمزد اعطایی به مشتریان کارگزاری‌ها شد. وی متذکر شده است که علی‌رغم لازم‌اجرا بودن قانون صدرالاشاره میزان مالیاتی به ویژه در خصوص کارمزد اعتبارات اعطایی یه مشتریان توسط شرکت‌های کارگزاری، کماکان براساس بخشنامه‌های سابق اقدام می‌نمایند.(سنا)

کارشناسان عقیده دارند این موضوع می‌تواند به گردش نقدینگی در بازار سرمایه کمک کند و از سوی دیگر میزان اعتماد سهامداران نسبت به بازار سرمایه نیز افزایش خواهد یافت.
200 دستگاه لاماری ایما مجتمع صنعتی آرین پارس موتور در روز نخست آبان‌ماه روی تابلوی عرضه بورس کالا می رود. مجتمع صنعتی آرین پارس موتور، ششمین عرضه کننده خودرو در بورس کالا است.(اقتصادآنلاین)

عرضه خودرو در بورس کالا مزایای بسیار زیادی دارد اما مهمترین مزیت آن تعادل در بازار خودرو و اقتصاد کشور است و پس از نقدینگی جدید وارد بازار خواهد شد.

انتشار اوراق اختیار فروش تبعی بر روی سهام 15 شرکت بزرگ بازار از سه‌شنبه هفته گذشته آغاز شد، تا اطمینان خاطری برای سهامداران این شرکت‌ها به منظور رسیدن به آسودگی خاطری از بابت کاهش قیمت سهام باشد؛ در همین زمینه امیر مهدی صبایی مدیر نظارت بر بورس‌های سازمان بورس می‌گوید که بررسی مدارک و اخذ مجوز انتشار اوراق تبعی در کوتاهترین زمان ممکن انجام می‌شود.(بازار سرمایه)

کارشناسان عقیده دارند که انتشار این اوراق به طور مدت می‌تواند جلوی نزول عمیق بازار سرمایه را بگیرد.

پیش‌بینی بورس | پیش‌بینی بورس امروز 6 مهر 1401 | 8 عامل اصلی افت بورس

حمایت بلندمدت از بورس
چند روز گذشته جلسه‌ای با حضور وزیر اقتصاد، رئیس سازمان و حقوقی‌های بزرگ بازار سرمایه برگزار شد. در این جلسه احساس خاندوزی با تاکید بر ضرورت اتخاذ راهکارهای بلندمدت برای حمایت از بازار سرمایه گفت: گرچه شرایط جهانی و عوامل خارجی بر وضعیت بازار سرمایه موثر است اما مدیریت عوامل داخلی با نگاه بلند مدت نیز باید معطوف به حمایت از بازار باشد.

وی با اشاره به نگاه مثبت و حمایت رئیس جمهور از راهکارهای حمایتی از بازار سرمایه یادآور شد: برای نمونه موضوع اصلاح اساسنامه پالایشی و دارایکم و همچنین موضوع واریزی ها به صندوق تثبت بازار با گردش کاری سریع به سرانجام رسید.

همچنان سوال مهم وجود دارد که مگر در یکسال و دوماه اخیر از بازار سرمایه حمایت نمی‌شد که اکنون وزیر اقتصاد به فکر تصمیم‌های بلند مدت است. بیش از دوسال است که بورس روی مدار ریزش قرار دارد چرا در این مدت مسولان نگاه بلند مدت نداشتند و اکنون با افت بی‌سابقه ارزش دارایی مردم، به دنبال بهترین راهکار هستند؟

کارشناسان و فعالان بازار سرمایه در دو سال اخیر راهکاری زیادی برای ترمیم بورس معرفی کردند اما تا به امروز هیچ یک اجرایی نشده است. به گفته این کارشناسان بهترین راه حمایت از بورس عدم دخالت دولت در آن است. اینگ روه معتقدند اگر دولت در بورس مداخله نکند وضعیت تالار شیشه‌ای آرام آرام ترمیم می‌شود.

به هر حال با بررسی وضعیت گذشته بورس و جلسات حمایتی از بازار سهام می‌توان گفت که هیچ یک بدون توجه به توصیه‌های کارشناسی، نمی‌تواند حال بورس را بهبود دهد.

منبع: تجارت نیوز

پیش‌بینی بورس | پیش‌بینی بورس یکشنبه، 24 مهر 1401 | روند شاخص کل بورس چگونه خواهد بود؟

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه