// کد مطلب: ۱۶۳۱۵۵

بانک قرض الحسنه مهرایران

افزایش سرمایه بانک قرض الحسنه مهرایران به ۲۰ هزار میلیارد تومان می رسد

افزایش سرمایه بانک قرض الحسنه مهرایران به ۲۰ هزار میلیارد تومان می رسد
لینک کوتاه کپی شد

شمسی نژاد با بیان اینکه تا پایان سال آینده افزایش سرمایه بانک مهر ایران به ۲۰ هزار میلیارد تومان می رسد، گفت: در شرایط کنونی این برنامه با سودآوری که امسال بانک داشته است و همچنین با همت سهامداران عمده بانک، انجام می شود.

مدیرعامل بانک مهر ایران در حاشیه رونمایی از پایگاه تخصصی اطلاع رسانی قرض الحسنه در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه تقریبا در دو سال اخیر اقدامات موثری در بانک انجام شده است، گفت: برای نمونه افزایش سرمایه بانک در این دو سال از ۲۴۰۰ میلیارد تومان در یک مرحله به ۳۶۰۰ و در مرحله بعد به ۵ هزار میلیارد تومان رسیده است.

شمسی نژاد با بیان اینکه طی دو هفته گذشته افزایش سرمایه بانک ثبت شده و به ۸۴۰۰ میلیارد تومان رسیده است، تصریح کرد: در شرایط کنونی برنامه ما این است که با سودآوری که امسال بانک ساخته و همچنین با همت سهامداران عمده بانک، سرمایه بانک را به ۲۰ هزار میلیارد تومان افزایش دهیم که به یکی از بانک های قوی در حوزه بازار سرمایه تبدیل شویم.

وی با تاکید بر اینکه منابع بانک از ۷۴ هزار میلیارد تومان به ۲۵۰ هزار میلیارد تومان رسیده است، گفت: بیشترین رشد جذب منابع بانکی مربوط به بانک مهر ایران بوده که ۲۵۰ درصد بوده است و تعداد تسهیلات اعطایی بانک هم رشد بسزایی داشته و سال گذشته رکورد ۳ میلیون فقره تسهیلات ثبت شد و امسال هم تاکنون ۳ میلیون و ۲۰۰هزار فقره تسهیلات اعطا شده و تا پایان سال پیش بینی می کنیم به ۳ میلیون و ۴۰۰ فقره برسد که ارزش آن حدود ۲۰۰ میلیارد تسهیلات خواهد بود.

شمسی نژاد با تاکید بر اینکه معوقات بانکی در یک سال گذشته کمتر از یک درصد بوده است و در یک روند تدریجی به ۳۲ صدم درصد نیز رسیده که کمترین معوقات در نظام بانکی است، اظهار کرد: همچنین با وجود اینکه محور برنامه های بانک مهر سودآوری نیست در سال جاری سودآوری بانک افزایش یافته، به طوری که از سود ۱۸۰۰ میلیارد تومانی سال ۱۴۰۰ به سود ۷۴۰۰ میلیارد تومانی تا کنون رسیده و تا پایان سال به ۸ هزار میلیارد تومان سود خواهد رسید و از آنجایی که این سود تقسیم نمی شود به سرمایه بانک اضافه می شود.

مدیر عامل بانک مهر ایران با تاکید بر اینکه در حوزه مانده سپرده ها ۱.۴ درصد شبکه بانکی بوده ایم و حالا به ۳ درصد رسیده ایم، تصریح کرد: برنامه ما این است که در کوتاه مدت به ۵ درصد و در میان مدت به ۱۰ درصد برسیم و امسال در مانده سپرده ها در رتبه دوازدهم شبکه بانکی قرار داریم و این مسئله تحت تاثیر این است که بانک های دیگر با همه عقود کار می کنند و بانک مهر تنها در قرض الحسنه سپرده گیری می کند.

وی با اشاره به اینکه امسال در ۹ ماهه ابتدای سال بانک مهر رشدی ۶۰ درصدی در منابع داشته است، تصریح کرد: هم اکنون در بین ۳۰ بانک و موسسه، بانک قرض الحسنه مهر ایران در رتبه هفتم قرار دارد و در تغییرات مانده سپرده بانک مهر رتبه نخست را دارد و در مانده تسهیلات نیز در پایان آذر ماه ۱۹۰ هزار میلیارد تومان است و بانک مهر ایران در رتبه ۴ نظام بانکی کشور قرار گرفته است.

شمسی نژاد با تاکید بر اینکه بانک مهرایران با ۵۴۰ شعبه رتبه ۹ را در بین بانک های کشور دارد، گفت: در کشورهای پیشرفته به دلیل اینکه در شعب خدماتی مانند بیمه و سرمایه گذاری انجام می شود شاخص میانگین نفرات در شعب ۱۶ نفر است و در بانک مهرایران زیر ۵ نفر است که این امر نشان دهنده آن است که با کمترین نفرات فعالیت داریم زیرا در کشور هم این شاخص ۱۰ نفر است.

وی تاکید کرد؛ این مسأله ناشی از این است که بیشترین خدمات به صورت آنلاین انجام می شود به طوری که ۵۰ درصد تسهیلات هم اکنون به صورت آنلاین پرداخت می شود و برای تقویت آن با همکاری وزارت اقتصاد و همراه اول قصد داریم که حتی سیم‌کارت به عنوان وثایق پذیرفته شود و در این اکوسیستم هرگونه دارایی که به عنوان وثیقه امکان پذیرش داشته باشد اجرایی خواهد شد.

مدیرعامل بانک مهرایران با اشاره به اینکه در بخش سرانه سپرده به شعب در بین بانک ها رتبه ۱۴ را داریم، اظهار کرد: همچنین نسبت تعداد نفرات به شعب در رتبه ششم قرار داریم به طوری که به نسبت هر کارمند ۸۰ میلیون تومان سپرده گذاری وجود دارد که عدد بسیار بزرگی است.

وی با بیان اینکه سال آینده با فضای قرض الحسنه با تکیه بر بازاریابی که داریم شرایط خوبی خواهیم داشت، اظهار کرد: امسال توانستیم که در بخش بیمه ها هم با تکیه بر توان بانک، قرض الحسنه را رونق دهیم و طرحی داریم که بیمه حوادث را برای تمام ساختمان های کشور اجرایی کنیم.

شمسی نژاد با تاکید بر اینکه سپرده مردم به بازار بین بانکی برای سودآوری بانک برده نمی شود، اظهار کرد: از اوایل سال مردم سپرده گذاری می کنند و آخر سال برداشت می کنند برای نمونه ۸ تا ۹ ماه خواهد بود و به تناسب همین سپرده ها وام پرداخت می شود. به همین دلیل این منابع باید تا آخر سال در دسترس باشد و از طرف دیگر تا سال ۱۴۰۰ بانک های قرض الحسنه در بازار بین بانکی حضور نداشته اند و طبق توافق بانک مرکزی برای مدیریت نقدینگی تا ۱۰ درصد در بازار بین بانکی حضور داشته باشیم. ما به دنبال سود یابی نیستیم و تنها بهبود کفایت سرمایه بانک مورد توجه ما است.

تبلیغات متنی

ارسال دیدگاه